משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

המדריך המלא לבחירת צמחיה מלאכותית

שיתוף:

אחד החלקים החשובים בעיצוב הבית או המשרד הוא בחירת צמחייה מתאימה. הצבה של עציצים באופן אקראי היא צעד אפשרי, אולם יותר ויותר אנשים מבינים שצמחייה מלאכותית היא הבחירה הנכונה. בחירת צמחייה מלאכותית צריכה להיעשות בצורה מוקפדת, כדי שאכן תוכלו ליצור בעזרתה סביבה נעימה לעין. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך לבחור את הצמחייה הזו.

מהי צמחייה מלאכותית

כפי שניתן להבין מהשם שלה, צמחייה מלאכותית היא צמחייה לא טבעית. הצמחים הללו אינם באמת צמחים, הם לא גדלים בתוך אדמה וכמובן אין צורך להשקות אותם. המטרה של אותם צמחים היא דקורטיבית בלבד, ובזכות יכולות העיצוב הגבוהות שיש לנו היום ניתן לייצר צמחייה מלאכותית שחוץ מכם אף אחד לא יוכל להבחין בכך שמדובר על צמחייה לא אמיתית.
צמחייה מלאכותית מגיעה בשלל צורות. החל מעציצים קטנים שאפשר לשים על השולחן בבית, ועד לעיצוב של גינות שלמות שכולן עשויות מצמחי מלאכותיים בלבד. עוד לפני שנדבר על הצמחייה שאתם רוצים, כדאי לדעת שכיום אנחנו יכולים לייצר צמחייה מלאכותית מגוונת ממש כמו הצמחייה הטבעית. החומרים מהם עשויה הצמחייה הם פלסטיק, משי, נייר ועוד חומרים סינטטיים אחרים.

המדריך המלא לבחירת צמחיה מלאכותית

מה היתרונות של צמחייה מלאכותית

לצמחייה מלאכותית יש מספר יתרונות שהפכו אותה להיות מוצר כל כך מבוקש בעיצוב הבית. היתרון הראשון הוא כמובן העובדה שאין צורך לטפל בה. צמחייה רגילה דורשת השקעה רבה. החל מהשקיה, זיבול ועד טיפול קבוע בצמחים. יש מי שלא מוכנים לשלם את המחיר הנדרש כדי להחזיק בצמחים אמיתיים, ועבורם צמחייה מלאכותית היא פתרון נהדר.

בנוסף, צמחייה רגילה לא יכולה להיות מוצבת בכל מקום, ולכל צמח יש את הדרישות שלו. בצמחייה מלאכותית אין לנו את הבעיה הזו, וכל צמח מלאכותי יכול להיות בכל מקום, לא משנה מה תנאי הסביבה ששוררים בו. היתרון האחרון הוא שצמחייה מלאכותית, בניגוד לזו הטבעית אינה מושכת חרקים, כך שאם זה משהו שמפריע לכם, כדאי לחשוב על האפשרות של צמחייה מלאכותית.

עיצוב הבית עם צמחייה מלאכותית

אם החלטתם שאתם רוצים ללכת על צמחייה מלאכותית אצלכם בבית כדאי לקחת את תהליך העיצוב בצורה רצינית. המדד לצמחייה מלאכותית הוא כפול. הדבר הראשון שאתם צריכים לראות הוא שהצמחייה מוצאת חן בעיניכם, ושבאופן כללי היא נראית יפה. בנוסף, עליכם להשתדל עד כמה שאפשר שהצמחייה תראה טבעית, ולשם כך עליכם לדעת היכן לבחור את הצמחייה.

כאמור, התוצאות שאליהן ניתן להגיע הן בהחלט מרשימות, אולם לשם כך יש מספר צעדים שעליכם לנקוט, וכך בסופו של דבר גם אצלכם בבית תוכלו להנות מצמחייה מלאכותית מפוארת.

המדריך המלא לבחירת צמחיה מלאכותית

מה התקציב שעומד לרשותכם

השאלה הראשונה היא שאלת התקציב, ורק אחרי שיהיה ברור לכם כמה כסף עומד לרשותכם תוכלו להתחיל להתקדם לשלבים הבאים. עיצוב של צמחייה מלאכותית יהיה זול יותר מאשר צמחים רגילים, ועדיין, ככל שהתקציב שלכם יהיה גבוה יותר כך תוכלו להרשות לעצמכם עיצוב מפואר יותר. עם זאת, חשוב לדעת שגם בתקציב נמוך בהחלט ניתן להגיע לעיצוב יפה אם יודעים לעבוד בצורה נכונה.

מיקום הצמחייה

אחרי שהתקציב ברור לכם, הגיע הזמן לבחון את המרחב שבו אתם הולכים להציב את הצמחייה. צמחייה מלאכותית שמיועדת לבית, שונה מזו שנועדה עבור חללים חיצוניים, וכמובן אינה דומה לצמחייה שאותה נציב בגן אירועים. בדיוק כמו צמחיה טבעית, לכל מרחב יש את הצמחייה שהולמת אותו, וגם בצמחייה מלאכותית חשוב שהצמחייה תשתלב בצורה הרמונית במרחב בו היא נמצאת.

כאמור, בניגוד לצמחייה טבעית אין מגבלה על הצבה של צמחייה מלאכותית מבחינת העמידות של המוצר, והשיקולים שצריכים להיות למול העיניים שלכם הם שיקולים דקורטיביים בלבד.

עיצוב ברוח מסוימת

אפשרות ייחודית שקיימת בצמחייה מלאכותית היא לעצב אותה ברוח מסוימת. העיצוב יכול להיות בהשראת גן מסוים שראיתם, צבע שאתם רוצים שיכתיב את הטון של הצמחייה או כל דבר אחר. גם כאן היתרון של הצמחייה המלאכותית בולט לעין, כיון שהיא מאפשרת לנו לעצב את הצמחייה בכל צורה שהיינו רוצים, בלי שתנאי הסביבה מייצרים לנו איזושהי מגבלה.

שילוב צבעים נכון

אם הצמחייה שבחרתם היא צמחייה צבעונית, חשוב לבצע התאמה נכונה של צבעים. לעיתים עלול להיווצר מצב שבו שלל הצבעים שבחרנו לא משתלבים טוב במרחב בו הצמחייה נמצאת. בחרו את הצבעים רק אחרי שבדקתם את ההשפעה שלהם על המרחב בו הם יהיו.

בחירת איש מקצוע מתאים

הצעד האחרון שעליו היינו ממליצים לכם הוא בחירה של איש מקצוע שיעזור לכם בעיצוב. כמו עיצוב של צמחייה רגילה, עיצוב של צמחייה טבעית יכול להיות אתגר לא פשוט, ועין מקצועית תמיד תעזור לכם להגיע לתוצאה טובה יותר. איש מקצוע מנוסה יוכל לשבת אתכם, להבין מה בדיור הרצונות שלכם ומה המגבלות שבהן אתם צריכים להתחשב ויחד יעזור לכם להגיע למרחב שהייתם רוצים.

 

שמירה על הצמחייה

על שצמחייה מלאכותית נחשבת עמידה יותר מאשר צמחייה רגילה, עדיין יש מספר דברים שצריך לעשות כדי לשמור עליה לאורך זמן. הצבעים של הצמחייה המלאכותית עלולים לדהות עם הזמן, אז כדאי לדאוג להצללה מהשמש במקום בו הצמחייה עומדת, או פשוט להעמיד אותה מראש במקום מוצל. בנוסף, כדי לנקות את הצמחייה מידי פעם לאור העובדה שהיא עלולה לצבור אבק.

לסיכום

צמחייה מלאכותית היא פתרון נהדר למי שרוצה להנות מצמחייה איכותית, בלי לשלם את המחירים שיש בצמחייה טבעית. בבחירה של צמחייה מלאכותית עליכם לחשוב כיצד הייתם רוצים לעצב את המרחב שבו הצמחייה נמצאת. חשבו מה התקציב שעומד לרשותכם, ויחד עם איש מקצוע מהתחום תוכלו להגיע לתוצאות מרשימות. שמרו על הצמחייה מפני חשיפה לשמש ונקו אותה מידי פעם.

×