משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

היתרונות הסביבתיים של צמחיה מלאכותית

שיתוף:

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לעצב את המרחב שנמצא סביבם בעזרת צמחייה מלאכותית. צמחייה מלאכותית שעשויה מחומרים סינטטיים נתפסת לפעמים שלא בצדק בתור וצר שפחות ידידותי לסביבה. אנחנו כאן כדי לספר לכם על היתרונות שיש לצמחייה הזו מבחינה סביבתית, ועל עוד כמה יתרונות שהפכו את הצמחייה הזו להיות כל כך פופולרית בישראל.

צמחייה מלאכותית

צמחייה מלאכותית הוא שם כולל מגוון רחב של מוצרים דקורטיביים שנועדו לדמות צמחייה טבעית. צמחייה מלאכותית מגיעה בשלל עיצובים, צורות וצבעים וכיום ניתן לייצר צמחייה מלאכותית שאף אחד לא ישים לב שלא מדובר על צמחים טבעיים. לצמחייה מלאכותית יש מספר יתרונות על פני צמחייה רגילה, שמובילים אותה להיות מוצר פופולרי במיוחד בכל הנוגע לעיצוב הבית והמשרד. 

היתרונות הסביבתיים של צמחיה מלאכותית

יתרונות מבחינה סביבתית

במבט ראשון היינו יכולים לחשוב שדווקא צמחייה רגילה היא דבר נכון יותר מבחינה שמירה על הסביבה. הצמחייה הרגילה היא טבעית, ולא דרושים חומרי גלם מלאכותיים על מנת לייצר אותה. עם זאת, תחזוקה של צמחייה רגילה דורשת לא מעט משאבים, דבר שכמובן לא קיים כאשר אנחנו עוסקים בצמחייה מלאכותית. לפניכם מספר יתרונות שיש לצמחייה מלאכותית מבחינה סביבתית.

חיסכון במים

היתרון הראשון מבחינה סביבתית לשימוש בצמחייה מלאכותית נובע כמובן מהעובדה שהצמחים הללו לא זקוקים למים. צמחייה רגילה צורכת כמות גדולה של מים, ובמיוחד במדינה כמו ישראל מדובר על דבר בעייתי מבחינה סביבתית. ההשקיה דורשת שימוש במערכות השקיה מתקדמות שידאגו להשקיה אוטומטית של הצמחים, דבר שנחסך מכם ברגע שתשתמשו בצמחייה מלאכותית.

היתרונות הסביבתיים של צמחיה מלאכותית

אינם מושכים חרקים

נוכחות של צמחייה רגילה היא בדרך כלל דבר מבורך, אולם חשוב לדעת שברגע שיש צמחייה במקום מסוים עלולים להגיע אליו גם בעלי חיים לא רצויים. הצמחייה שמבחינתנו עשויה לנוי בלבד מהווה אזור נהדר עבור חרקים בשל המזון אותו הם יכולים למצוא שם. הדבר הזה עלול לייצר הפרה של מערכות אקולוגיות, דבר שמוביל לפגיעה משמעותית בסביבה שבה אתם נמצאים.

לא זקוקים לדשנים

מבחינה סביבתית, תעשיית הדשנים נחשבת לאחת מהמזהמות ביותר. מדובר על תעשייה עם מיכון כבד, ופליטת גזי החממה שם היא בשיעור נרחב. עם זאת, אין דרך יעילה יותר לספק את צריכת הדשן של הגידולים החקלאיים אם לא בדרך הזו. צמחייה מלאכותית כמובן איזה זקוקה לדשנים, וכך עוד משהו שמהווה גורם זיהום מרכזי לא הופך להיות חלק קבוע מסל הצריכה שלכם עבור הצמחייה.

עידוד מיחזור

הצמחייה המלאכותית עשויה מסיבים סינטטיים, ובמקרים רבים מדובר על סיבים שמוחזרו. בין אם על ידי מחזור בקבוקים, מחזור בגדים או מחזור של מוצרי פלסטיק אחרים, אין דבר ידידותי יותר לסביבה שלנו מאשר מחזור של מוצרים שיצאו מכלל שימוש. בחירה של צמחייה מלאכותית מחומרים ממוחזרים היא אחד הצעדים הכי טובים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על הסביבה.

חיסכון בתחזוקה שוטפת

צמחייה רגילה דורשת טיפול קבוע. השקיה, זיבול, גיזום ועוד הם רק חלק ממה שתצטרכו לעשות כדי לשמור על המחים שלכם במצב טוב. בצמחייה מלאכותית כל אותן דרישות נמנעות מכם, ומה שנותר לכם זה פשוט להציב את הצמחייה שלכם במקום מתאים ולהנות ממנה. אם אתם אנשים שלא אוהבים להתעסק עם צמחייה אבל לא מוכנים לוותר עליה, צמחייה מלאכותית נועדה בדיוק עבורכם.

מחיר

בצמחייה מלאכותית המחיר שאתם משלמים עבור כל מוצר הוא מחיר חד פעמי. גם אם הצמחייה הזו יקרה יותר מאשר צמחייה טבעית, כל זה נכון רק ביחס לקנייה הראשונה. ברגע שהצמחייה נמצאת אצלכם, אם היא מלאכותית אין לכם אף הוצאה נוספת. מנגד בצמחייה טבעית ההוצאות שלכם עם הזמן לא פוחתות, כאשר תשלום על מים, דשנים ותחזוקה שוטפת חיוניים לצורך השמירה עליה.

התאמה לכל מרחב

אחד החסרונות הגדולים שיש בצמחייה רגילה זו חוסר ההתאמה שלה למרחבים מסוימים. בחלל סגור יש צמחים שלא נוכל לגדל, ומנגד בחלל פתוח הצמחים עלולים להינזק כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש. כל הבעיות הללו לא קיימות כאשר הצמחייה שלנו היא מלאכותית. לא משנה מה סוג העיצוב שאותו תרצו לעשות, צמחייה מלאכותית תאפשר לכם לקבל אותו בכל מרחב שבו אתם נמצאים.

 

תחזוקה קלה יותר

כאמור, תחזוקה של צמחייה מלאכותית לא דורשת מכם דבר. עם זאת, כדי לשמור על המראה הראשוני של הצמחייה ההמלצה שלנו היא לנקות אותה מידי פעם, לאור העובדה שהצמחייה עלולה לצבור אבק עם הזמן. בנוסף, מומלץ לא לשים את הצמחייה במקום שבו יש שמש בכמות גבוהה, כיון שחשיפה מרובה לשמש עלולה לגרום לצבעים של הצמחייה לדהות לאורך זמן.

 

עיצוב כמו שאתם רוצים

אחד היתרונות שיש בצמחייה מלאכותית הוא שחוסר המגבלות מאפשר לנו לעצב צמחייה בצורה שהיינו רוצים. מחים מטפסים, צבע מסוים או עיצוב של מרחב הצמחייה לאור קונספט שאותו אתם אוהבים, הם דבר יחסית פשוטים ברגע שמדובר על צמחייה מלאכותית. כמובן, זה אפשרי עם צמחייה טבעית, אולם המשאבים שאותם נצטרך להשקיע יהיו הרבה יותר גדולים.

כל מה שאתם צריכים זה רק למצוא את איש המקצוע המתאים שיעזור לכם להבין איך החלומות שלכם הופכים למציאות. לכו על חברה מנוסה, שגם תיתן לכם הצעת מחיר אטרקטיבית, ומשם הדרך שלכם להנות מצמחייה מלאכותית שתפאר את המרחב בו אתם נמצאים, תהיה קצרה מאוד.

לסיכום

צמחייה מלאכותית היא צמחייה שעשויה מסיבים סינטטיים. האמצעים המתקדמים שיש היום מאפשרים לנו לייצר צמחייה מלאכותית באיכות גבוהה, כזו שקשה מאוד להבדיל בינה לבין צמחייה רגילה. מבחינה סביבתית יש לצמחייה מלאכותית לא מעט יתרונות על פני צמחייה רגילה. חיסכון במים, מניעה של פליטת גזי חממה ועידוד מחזור הם רק חלק מהיתרונות הסביבתיים שלה.

×