משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

השפעה של צמחיה מלאכותית על בריאות האדם

שיתוף:

תמיד ידענו כי לצמחייה טבעית ישנם יתרונות בריאותיים גופנית ונפשית המשפיעים על האדם. עם זאת, ההשקעה הרבה הנדרשת לצורך הנאה מצמחים טבעיים לצד רבים מהאוכלוסייה הסובלים מאלרגיות כתוצאה מחשיפה לזני צמחים שונים – מביאים אותנו לחקור את עולם הצומח בהיבט המלאכותי שלו: האם גם לצמחייה מלאכותית השפעה חיובית בריאותית? מפתיע ואף מפליא להיווכח כי לצמחייה המלאכותית השפעה חיובית מוכחת על הרווחה הגופנית והנפשית של האדם, במאמר הבא נסקור מהן ההשפעות החיוביות של הצמחייה המלאכותית עלינו ועד כמה ניתן לשפר את איכות החיים בשימוש בצמחים שאינם טבעיים.

הפחתת מתח וסטרס

העולם המערבי צועד לקראת קדמה טכנולוגית שהאנושות לא הכירה עד כה: פיתוח בינה מלאכותית, תנופות בנייה עצומות ומינוף פרויקטים בתחום המחשוב, התעשייה ואיכות החיים. עם זאת, בבחינת גרף הרווחה הנפשית והבריאות הכללית של האדם, בהן מצופה היה לראות עלייה נראה כי אנחנו בתהליך נסיגה: רבים מהאוכלוסייה מגדירים את עצמם כסובלים מדיכאון, סטרס, מתח נפשי וחרדות. מציאות החיים האינטנסיבית מייצרת סטרס תמידי מהשפיע על מצב הבריאות ונראה שהמקצועות המבוקשים ביותר כיום הם אנשי מקצוע בתחום הנפש. 

כחלק ממגמה להפחתת מתחים וחזרה לחיים טבעיים ושלווים יותר, ניתן לראות רשויות עירוניות, משפחות ואף בתי עסקים רבים המשתמשים בצמחייה מלאכותית לקדם נוף ירוק הידוע כמשפיע על הרוגע הנפשי. מסתבר שלא רק צמחים טבעיים משרים תחושת נינוחות, גם צמחייה מלאכותית באיכות גבוהה המדמה צמחייה טבעית – משיגה אלטרנטיבה אפקטיבית שפועלת בדומה לצמח המקורי עם יתרון אחד נוסף: היא אף פעם לא נובלת. 

השפעה של צמחיה מלאכותית על בריאות האדם 

חיבור לטבע

כיום, קיימת מגמה לשילוב אלמנטים טבעיים בחללים פנימיים כחלק מעיצוב פנים המשרת מטרות בריאותיות ומסייע בהעלאת רמת איכות החיים. הפילוסופיה העיצובית הדוגלת בשילוב צמחייה מלאכותית – רואה בעציץ ירוק ביתי ובקיר צמחייה מלאכותי בסלון – אמצעי להחדרת הטבע הביתה ולחיבור לצורת החיים הקדומה בה האדם היה מוקף בצמחים. שיטת עיצוב זו משיגה בד בבד נראות אסתטית ותומכת בחלל רגוע ומלא הכלה לקידום הבריאות הנפשית.

צמחייה נגישה בכל מקום

הצמחייה המלאכותית אינה מפונקת. בניגוד לצמחייה טבעית הדורשת חשיפה לאור, חום ומים במינון מדויק, עציץ מלאכותי הוא חפץ נוח ועמיד במיוחד. צמחים מלאכותיים משגשגים גם באזורים בהם קיימת הגבלת גישה לצינורות השקיה ובאזורים ללא תאורה מספקת. ההזדמנות להכניס ירוק בכל מקום ובכל עת מאפשרת לקדם את השימוש בצמחים ולהשיג רווחה נפשית שיש לה השפעה ישירה על בריאות האדם.

תחזוקה מינימלית

צמחים מלאכותיים דורשים תחזוקה מינימלית כמו ניקוי אבק וריסוס חומרי הגנה נגד קרינת UV מהשמש (במידה ומדובר בצמחים שאינם מיוצרים מחומרים חכמים מבוססים חומרים דוחי קרינה). אפשרות זו מציעה גם לאנשים עסוקים במיוחד או לאנשים בעלי מוגבלויות את האופציה ליהנות מהרוגע הנפשי הכרוך בשהייה באזורים הכוללים נוף ירוק עשיר. אין ספק כי אפשרות זו גורמת לאנשים רבים שלא היו “שותלים” פינות ירוקות בביתם, לבחור בעיצוב עתיר חיבור לטבע מבלי להשתעבד להשקיה, עיבוד ודישון כחלק מדרישות תחזוקה שוטפות.

צמחייה ללא אלרגניים

אצ’י… אם גם אתם סובלים מאלרגיה לצמחים שונים, בוודאי תופעות הלוואי הבלתי נעימות מוכרות לכם מקרוב: גירוי מציק, שיעול טורדני ועיטושים בלתי פוסקים. אולם, גם לבעלי רגישות גבוהה לחשיפה לצמחים מותר ליהנות מצמחיה פורחת: באמצעות צמחים מלאכותיים יכולים בעלי אלרגיות שונות ליהנות ממראה ירוק ושופע ומאסתטיקה המשדרת רעננות – ללא הסימפטומים הבעייתיים.

השפעה אקולוגית

בחירה בצמחייה מלאכותית חוסכת משאבים רבים ומצמצמת שימוש בכימיקלים רעילים, בזבוז של מים ופגיעה באיזון הביולוגי. כיום, כשהמגמה הירוקה שולטת בכדור, רבים מעוניינים בצמחיה מלאכותית התומכת בערכים אקולוגיים ומאפשרת לדאוג לבריאות שלנו ושל ילדינו בעתיד הלא רחוק.

השפעה של צמחיה מלאכותית על בריאות האדם 

האם לצמחייה מלאכותית יש גם חסרונות?

כמו ברוב המוצרים, גם לצמחים מלאכותיים ישנם חסרונות שונים. להלן פירוט חסרונות שונים הקשורים בשימוש בצמחייה מלאכותית:
1. חשיפה לחומרים כימיים
חלק מהצמחים המלאכותיים ובעיקר הזולים שבהם עלולים לאחר זמן שימוש ממושך לשחרר חומרים כימיים המזיקים לבריאות. זו הסיבה כי חשוב מאוד לבחור בחברה אמינה להזמנת עציצים ודשא סינטטי. חשוב לברר ממה עשויים הצמחים ובאיזו טכנולוגיה הם מיוצרים במטרה לקבל מוצר בטיחותי לשימוש.
2. אי סינון וטיהור האוויר
שימוש בצמחייה טבעית נחשב לבחירה בריאה במיוחד עקב תכונת הצומח להעשיר את האוויר בחמצן טהור ולסנן אותו מחומרים רעילים. השימוש בצמחייה מלאכותית כמובן, אינו מספק פעילות של פוטוסינתזה. עם זאת, רבים מהמשתמשים בצמחייה מלאכותית, היו נמנעים משימוש בצמחים בכלל לו לא הייתה להם אפשרות אחרת, משכך, מובן שעדיף ליהנות מיתרונות הצמח המלאכותי ולא להימנע כליל ממפגש עם צמחייה פורחת בבית, בחצר ובמשרד.
3. השפעה פסיכולוגית מוטלת בספק
יש הטוענים כי לצמחיה מלאכותית אין אותו אפקט השפעה על הרווחה הנפשית של האדם כמו זו אותה משיגה הצמחייה הטבעית. כאן חשוב כי כל אחד יבדוק את עצמו: האם השהיה בנוכחות צמחיה מלאכותית פועלת עליו לטובה. נציין כי כיום, הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, הצמחים הסינטטיים דומים כל כך למקור שיש צורך לגשת ולהריח אותם כדי לבדוק אם הם אמיתיים או לא, כך שהפערים ברמות ההשפעה בין מקורי לסינטטי כבר לא מאוד משמעותיים.

איך לבחור צמחיה מלאכותית שתשפר את הבריאות?

בעת בחירת צמחייה מלאכותית שעשויה להשפיע לטובה על הבריאות חשוב להתייחס לנקודות הבאות:
• חומרים ורמת ייצור- יש לבחור בצמחים מלאכותיים איכותיים מחומרים לא רעילים ולחפש מוצרים המסומנים כלא רעילים ונקיים מכימיקלים מזיקים.
• מראה המחקה צמחיה טבעית במדויק – צמחים מלאכותיים הדומים מאוד לעמיתיהם הטבעיים ייצרו סביבה אותנטית ואסתטית יותר, מה שעשוי להשפיע לטובה על הרווחה הנפשית.
• גודל וקנה מידה: יש לקחת בחשבון את גודל וקנה המידה של הצמחייה המלאכותית ביחס לחלל בו היא תוצב. חשוב לוודא שהצמחים יהיו פרופורציונליים לחדר ולא יעמיסו על החלל ויגרמו לתחושת צפיפות.
• גיוון – כדי ליצור סביבה פנימית מגוונת ומעניינת יותר מבחינה ויזואלית יש לבחור בשפע סוגים של צמחייה מלאכותית. שילוב מספר סוגי צמחים ידמה את המגוון המצוי במערכות צמחיה טבעיות ולתרום לאווירה חיובית יותר.
• העדפה אישית – בחירה בצמחייה לפי טעם אישי מאפשרת לאדם לטפח תחושת עצמאות ולשפר את הביטחון העצמי והדימוי העצמי.
גרדן מרקט – צמחים מלאכותיים שיקדמו את הבריאות שלכם
גרדן מרקט הינה חברה מובילה המתמחה בייבוא של צמחים לאיכותיים עבור קשת לקוחות רחבה בכל רחבי הארץ. לחברה ניסיון של למעלה מ-25 שנה בעולם הגינון הישראלי והיא קמה במטרה לספק מענה לצורך הגדל והולך לצמחייה איכותית במיוחד בסגנון מלאכותי. הצמחייה המדהימה של גרדן מרקט מצטיינת ביופי על זמני, טיפוח, התאמה למגוון סוגי חללים ועמידות בכל תנאי השטח.

הגיע הזמן לבחור צמחים מלאכותיים כדי לשפר את הנראות של החלל שלכם ולקדם בריאות ורווחה נפשית: הזמינו עוד היום צמח מושלם ממגוון הצמחים הקיים וכד מתאים באתר החברה. גרדן מרקט תרכיב לכם עציץ מלאכותי מדהים ותוסיף חלוקי נחל כדי לספק לכם קישוט דקורטיבי מדהים שצריך לגעת בו כדי להאמין שהוא לא טבעי. גרדן מרקט – צמחייה מלאכותית שמחוברת לטבע.

×