משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

טיפים לעיצוב עם צמחיה מלאכותית

שיתוף:

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שבה לא מעט אנשים בוחרים לעצב מרחבים עם צמחייה מלאכותית. בעוד שבעבר צמחייה מלאכותית לא הייתה מספיק איכותית, וניתן היה להבחין בנקל בהבדל בינה לבין צמחייה רגילה, כיום צמחייה מלאכותית היא אחד המוצרים המובילים בעולם העיצוב. אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור צמחייה מלאכותית איכותית.

צמחייה מלאכותית

צמחייה מלאכותית היא צמחייה שעשויה מחומרי סינטטיים. בעוד שצמחיה רגילה זקוקה לאדמה וכלים מתאימים כדי לגדל אותה, צמחייה מלאכותית היא מוצר דקורטיבי בלבד, וניתן להתייחס אליה כמו אל כל קישוט אחר. הסיבה היחידה שהיא נקראת צמחייה נובעת מהמראה שלה שנועד לחקות את זה שיש לצמחייה רגילה. השימוש בצמחייה הזו ולא בצמחייה טבעית נובע ממספר סיבות.

טיפים לעיצוב עם צמחיה מלאכותית

למה ללכת דווקא על צמחייה מלאכותית

הסיבה הראשונה היא כמובן התחזוקה והמחיר. צמחייה טבעית היא דבר נהדר, אולם כדי שהמראה שלה יישמר לאורך זמן עלינו לדאוג לתנאי סביבה מתאימים, השקיה קבועה ותחזוקה שוטפת. בלי כל אלו, מהר מאוד הצמחייה הופכת להיות משהו שפוגע במרחב בו היא נמצאת.
אם יש לכם את המשאבים לטפל בצורה טובה בצמחייה טבעית, זו בהחלט אופציה אפשרית, אולם מדובר על משאבים רבים. בצמחייה מלאכותית, ברגע שהצבתם את הצמחייה במקום מסוים, כמעט אין שום דבר שאתם צריכים לעשות כדי לשמור עליה, וזו אולי הסיבה המרכזית בגינה בוחרים דווקא בה. אבל כדי שגם הצמחייה המלאכותית שלכם תהיה איכותית, כדאי להכיר גם עצות רלוונטיות.

מה התקציב שעומד לרשותכם

הדבר הראשון הוא לבדוק מראש מה התקציב שעומד לרשותכם עבור הצמחייה. בעולם העיצוב בכלל, כמעט כל דבר אפשרי והשאלה היא רק מה האמצעים שעומדים לרשותכם כדי להגשים את החלום שלכם. גם בהקשר של צמחייה מלאכותית, ישנם היום מוצרים ברמה גבוהה מאוד שמאפשרים לנו לעצב מרחב בצורה מעוררת השראה.
כמובן, גם אם התקציב שלכם לא גבוה, בהחלט ניתן לעצב צמחייה מרשימה, והדבר הזה לא צריך להוות מגבלה מבחינתכם. רק חשוב להיות מודעים לתקציב עוד לפני שמתחילים את התהליך. זכרו גם שבניגוד לצמחייה טבעית, ברגע שתקנו את הצמחייה המלאכותית לא הולכות להיות לכם הוצאות נוספות על תחזוקה.

צמחים מלאכותיים בעיצוב פנים וחוץ: אילו טכנולוגיות חדשניות קיימות בשוק

השוואת מחירים

בהמשך לבדיקת התקציב, חשוב גם לבצע השוואת מחירים בין ספקים שונים. כיום יש לא מעט חברות שמתעסקות בתחום של צמחייה מלאכותית, ולכם יש את היכולת לנצל את זה לטובתכם. אחרי שהבנת מה סדר הגודל של הצמחייה שאתם זקוקים לה, פנו למספר חברות ובקשו הצעת מחיר עבור עיצוב המרחב שלכם.

יכולת לנקות את הצמחים

דבר נוסף שחשוב לוודא הוא שיש לכם יכולת להגיע לכל מקום שבו יש צמחייה מלאכותית במרחב שבו אתם מציבים אותה. צמחייה מלאכותית היא דבר נהדר, אבל עם הזמן היא עלולה לצבור אבק, וכדי שתוכלו לנקות אותה היטב תדאגו מראש לגישה נוחה לכל מקום שבו היא נמצאת. זכרו שמדובר על מוצר דקורטיבי, ועל הניקיון שלו לא כל כך כדאי לכם להתפשר.

בהקשר הזה כדאי לציין שצמחייה מלאכותית צבועה בצבעים מסוימים ואותם צבעים עלולים לדהות עם הזמן בשל חשיפה ממושכת לאור השמש. ההמלצה שלנו היא להצליל את האזור שבו הצמחייה נמצאת, או פשוט להציב אותה במקום שבו אין חשיפה לשמש.

שילוב הרמוני עם המרחב הקיים

את הצמחייה המלאכותית אנחנו ממליצים לכם לבחור רק אחרי שהמרחב כולו כבר מוכן. כאמור, אין הגבלה על הנראות של הצמחייה המלאכותית, וברגע שהמרחב שלכם יהיה מוכן תוכלו להכניס אליו את הצמחייה כדי להשלים את העיצוב שלו. במצב הפוך אתם עלולים לבחור צמחייה שנראית כמתאימה למרחב, אולם אחרי שתסיימו לעצב אותו תגלו שנוצרה הפרה מסוימת של העיצוב.

התאמת צבעים, גודל ומיקום של הצמחים אלו שאלות מרכזיות שניתן לענות עליהן בצורה טובה רק אחרי שהמרחב כולו כבר מלא בפריטי העיצוב האחרים. צמחייה שבתרחיש מסוים הייתה מתאימה בהחלט למרחב מפסיקה להיות כזו בתרחיש אחר.

תכנון דינמי של הסביבה

הסביבה שבה אתם מציבים את הצמחייה המלאכותית אינה קופאת על השמרים, וייתכן שעם הזמן תרצו לשנות אותה. ההמלצה שלנו היא לעצב את הצמחייה המלאכותית בצורה דינמית. בחרו כלים שתוכלו להחליף בקלות את הצמחים שיש בתוכם, וכך בכל פריט שאתם בוחרים תראו האם יהיה אפשר בלי הרבה מאמץ לשמור על תבנית העיצוב הקיימת, אך להכניס בה שינויים בכל מצב נתון.

התייעצו עם איש מקצוע

הטיפ האחרון שיש לנו עבורכם הוא ללמוד מהעצות של אנשי המקצוע. כמו בכל עולם העיצוב, יש צורך בעין מיוחדת כדי לעצב חלל בצורה טובה. בכל הנוגע לצמחייה מלאכותית, רק מי שמגיע מהתחום הזה באמת מכיר את מכלול האפשרויות ויוכל לעזור לכם להפוך את הרצונות שלכם למציאות. איש המקצוע לא יבחר במקומכם, אלא רק יעזור לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות.

כמובן, המעורבות של איש המקצוע בתהליך העיצוב תלויה במידה רבה בכם. תוכלו להחליט האם הוא רק יבחר את הצמחייה, או שהוא פשוט ייעצב את המרחב כפי שהוא רואה לנכון, ואתם רק תאשרו לו את התוכניות. לא משנה באיזו דרך תנקטו, מעורבות של איש מקצוע בתהליך העיצוב היא תנאי בסיסי להצלחה של התהליך.

לסיכום

עיצוב של צמחייה מלאכותית יכול להפוך כל מרחב להיות יפה הרבה יותר ממה שהוא היה. כדי שזה יקרה, עליכם להקפיד על מספר דברים בעת עיצוב הצמחייה. הדבר הראשון הוא לדאוג לאפשרות ניקוי נוחה עבור הצמחים. בנוסף, בדקו מה התקציב שעומד לרשותכם עוד לפני שאתם מתחילים את התכנון. אל תשכחו גם להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לבחור בצורה נכונה את הצמחייה.

×