משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

השוואה בין צמחיה אמיתית לצמחיה מלאכותית

שיתוף:

אין מי שיתווכח על העובדה כי צמחי נוי מהווים אמצעי לקידום הרוגע הנפשי והאסתטיקה בחללי חוץ ופנים. אולם, עם פיתוח אלטרנטיבות מלאכותיות נאמנות למקור, הדיון עובר גזרה: כאן צפה ועולה השאלה האם החלופה הסינטטית אכן משרתת את המטרה בדומה לצמח חי או כדברי חובבי הצומח: “פלסטיק יישאר תמיד פלסטיק וגם כשהוא בחליפה של צמח נוי אמיתי – תמיד ישדר תחפושת זולה”. קיימות דעות לכאן ולכאן והתשובה לא בהכרח אחידה. מוזמנים ליציע לצפות בדיון סוער: דו קרב ראש בראש של מבצעי-הפוטוסינתזה ביצירי הטכנולוגיה.

הפן האסתטי

חובבי צמחיה טבעית רבים סולדים רק למשמע הרעיון לגדל באדנית צמח חסר נשמה. הם טוענים כי לצמח סינטטי יש מראה דל, עלוב ובלתי מקורי בעליל לעומת עציץ מוריק שיונק חיות מהאדמה. כאן נעצור לרגע ונתבונן בכברת הדרך אותה עשתה הטכנולוגיה בפיתוח צמחייה מלאכותית: לא עוד צמחי פלסטיק במראה מעורר רחמים, כי אם ריאליזם ודמיון כמעט מושלם לדבר האמיתי. כך תוכלו לרכוש היום עציץ מלאכותי מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת ולרצות לגעת כדי להאמין שהוא לא נקנה במשתלה ועוד רגע ינבול מחוסר טיפול. אפרופו צמח נובל, מה לגבי תחזוקה של צמחיה והצדדים לכאן ולכאן?

נוחות ותחזוקה – אמור לי מה סדר היום שלך ואתאים לך צמח באופן אישי

כידוע לכולם, צמחים מלאכותיים לא דורשים ולו טיפת תשומת לב, זאת לעומת צמחייה אמיתית שנדרשת לטיפול מסור הכולל: השקיה, דישון, גיזום, אספקת אור וחום במידה מספקת, טיפול קבוע והרעפת אהבה. כאן יש לחלק את בני האדם ל-2: אלו שסדר יומם פנוי מספיק או שהם מכורים לטיפול בצמחיה עד שטיפוח צמחים באופן יומיומי/שבועי מסב להם עונג. לעומת אלו שבקושי מספיקים לנשום במהלך היומיום (רוב האוכלוסייה, בינינו), טובעים בתוך אוקיינוס מטלות והדבר האחרון ברשימה שלהם הוא לדאוג לצמח מפונק, מה גם שרבים לא רואים את עצמם כמתאימים לשיר לפרחים ולהתעסק עם צמחים ואילו השכרת שירותי גינון מהווה עבורם אופציה יקרה.

כך יוצא שבחירת סוג הצמח בהחלט קשורה לאופי האדם ולהרגלי חייו: לבעלי תשוקה עמוקה לטיפול בצומח אין ספק שצמחייה אמיתית היא הדבר הנכון ואילו עבור רבים שמנהלים מרוץ יומיומי עם השעון: צמחיה מלאכותית היא פתרון מעולה כדי שגם הם ייהנו מהיתרונות שבנוכחות הטבעית בחלל.

השוואה בין צמחיה אמיתית לצמחיה מלאכותית

השפעה סביבתית

כאן קמים וטוענים בצדק תומכי הצמחייה המקורית כי לא ניתן להתכחש ליתרון העצום שבחשיפה לצמחים טבעיים המייצרים חמצן ומהווים בתי גידול למגוון אורגניזמים. צמחיה מלאכותית עם כל היותה דומה דמיון מפתיע לצמחיה אמיתית – עדיין אינה מטהרת את האוויר… כך שהיתרונות הסביבתיים של הצמחיעעה המקורית אינם מוטלים בספק.

עם זאת, במידה והאזור בו יש להציב את הצמחים אינו מתאים לגידול צמחים רגילים בשל תנאים לקויים של תאורה או מזג אוויר – הרי שצמחיה מלאכותית יכולה לשמש כחלופה מוצלחת שאין לה בעיה לשרוד בכל תנאי שטח.

יתרונות בריאותיים

שוב נשמע קולם של מצדדי הצמחיה האמיתית בטענה כי סגולותיהם הרפואיים של צמחי המקור מהווים ראיה כבדת משקל על עליונותם של בעלי הכלורופילים על הצמח המלאכותי. ואכן, אין ספק כי צמחיה מקורית אכן מסייעת בטיהור האוויר ומשיגה רווחה נפשית והרפיה, עם זאת, צמחיה מלאכותית בהיותה דומה כל כך לצמח המקורי, מהווה עבור רבים אמצעי תרפיה לא פחות אפקטיבי, כך לטענתם של התומכים בצמחיה עשוית סיבים סינטטיים. נוסיף על כך את העובדה כי קיים שיעור בלתי מבוטל מתוך האוכלוסייה הסובל מאלרגיה לחשיפה לרבים מזני הצמחים ואילו צמחייה מלאכותית מאפשרת להם להנות מהיופי הטבעי מבלי לסבול מסימפטומים מציקים כתוצאה מהיחשפות לאלרגנים.

עמידות

צמחים אמיתיים הם בעלי תוחלת חיים מוגבלת ונדרשים לתחלופה מדי תקופה כמו כל אורגניזם אחר בבריאה. לעומתם, צמחים סינטטיים הם ירוקי עד, משמשים לנוי למשך תקופות ארוכות כשכל תשומת הלב לה הם מצפים היא ניגוב של האבק מדי שבוע-שבועיים. צמח מלאכותי צעיר לנצח ואינו מזדקן, נובל או דורש החלפה, הוא כאן כדי להמשיך ולשמש את בעליו במסירות לאורך שנים ארוכות מבלי לאבד את חינו.

השוואה בין צמחיה אמיתית לצמחיה מלאכותית

גמישות עיצובית

ברוכים הבאים לעולם בו הכל אפשרי: עולם הצמחייה המלאכותית מציג אפשרויות עיצוביות אינסופיות בדגש על אפס מגבלות: בניגוד לצמחייה האמיתית שהיא מפונקת בהחלט ודרשת אור וחום במינון מדויק, כאן תוכלו להציג כל צמח שתרצו בכל מקום מבלי לפגוע בתנאי הגדילה. גם במקומות בהם האקלים אינו מתאים לגידול סחלב או שתנאי השטח אינם מאפשרים לנטוע עץ – ניתן לשדרג את רמת האסתטיקה עם צמחייה חלופית שעונה על אותן מטרות עיצוביות. כאן מומלץ להתייעץ עם מומחי עיצוב גינות מלאכותיות לצורך יצירת נוף ירוק ומלא השראה עם צמחיה מלאכותית.

קידום תחושות אחריות וסיפוק

טיפול וטיפוח אורגניזמים חיים הוכחו כפעולות המייצרות רגיעה, תחושת סיפוק, אמון, ביטחון עצמי ומפתחות תחושת אחריות. זו הסיבה כי תרפיה בגינון וטיפולים רגשיים מבוססי פעילות בוטנית הפכו לשיטות טיפול נפוצות בעיקר בילדים. היכולת להיות אחראי לחייו של צמח ולחזות בתהליך התפתחותו מראשיתו ועד סופו היא מעצימה ומחנכת לאיפוק ולסבלנות כחלק ממנגנון חיים בריא ומווסת רגשית. במידה והשימוש בצמחייה נועד למטרות אלה, מובן כי בחירה בצמחייה אמיתית היא זו הרלוונטית.

האם צמחייה מלאכותית וצמחיה טבעית סותרות זו את זו?

אמנות הגישור תמיד דגלה בשילוב של תפיסות חיים ועקרונות במטרה לספק פתרון שיתיישב על ליבם של כל הנוגעים בדבר. גם כאן, למי שעדיין מסתפק ולא מצא את התשובה האחידה עבורו, ניתן לשלב בין צמחייה מלאכותית לצמחייה טבעית וליהנות מיתרונות סביבתיים ובריאותיים מוכחים לצד גמישות בעיצוב, צמצום הצורך בתחזוקה והפחתת העלויות. לשיקולכם חברים, עולם הצומח פתוח בפניכם – הגיע הזמן לקטוף ולהנות מאפשרויות עיצוב מתקדמות בעלות שפע של יתרונות בשלל היבטים.

גרדן מרקט – לגעת כדי להאמין

חנות הדגל לאספקת צמחי נוי מלאכותיים גרדן מרקט, מתייחדת במוצרים בדמיון מלא לצמחייה מקורית המיוצרים מחומרים איכותיים במיוחד ובטכנולוגיות מתקדמות. החברה מייבאת מגוון סוגי עציצים ופתרונות צמחייה לכל שטח בדגש על דיוק מושלם, נראות אסתטית מדהימה ועמידות בלתי מתפשרת. גרדן מרקט רואה ערך בהנגשת צמחייה רעננה ללא צורך בהשקעת משאבים בתחזוקה והיא מציע  ללקוחותיה שירותי ייעוץ להקמת גינות מלאכותיות מרהיבות שקשה להאמין שהן עשויות מחומרים סינטטיים. חולמים על מרחב ביתי עשיר ועתיר פריחה? מעוניינים באווירה משגשגת אצלכם במשרד? היכנסו עכשיו לאתר של גרדן מרקט והזמינו חוויית צמיחה אמיתית בייצור מלאכותי.

×