משלוחים חינם בקנייה מעל 1,000 ₪

צמחים מלאכותיים בעיצוב פנים וחוץ: אילו טכנולוגיות חדשניות קיימות בשוק

שיתוף:

עולם הצמחים המלאכותיים, בניגוד לדעה הרווחת, לא נולד אתמול. בארה”ב כבר בשנות ה-60 החל ייצור של דשא סינטטי וצמחים מלאכותיים. עם זאת, אין ספק כי עולם הצמחים המלאכותיים עשה כברת דרך ארוכה, וכיום, לאחר מספר פריצות דרך משמעותיות בתחום, נהנים צרכני צמחים מלאכותיים מצמחייה בנראות טבעית לחלוטין מבלי להשקיע זמן בגינון, השקיה או דישון. קראו על הדרך שעשו הצמחים המלאכותיים ואיך ניתן לעצב באמצעותם גינה אולטימטיבית בהשקעה חד פעמית.

האדם העסוק והקדמה הטכנולוגית בתחום הצמחייה המלאכותית

הלו”ז של האדם המערבי הממוצע עמוס עד לעייפה: החל משעות עבודה ארוכות, טיפול בבית, בילדים ובחיות המחמד וכלה בבילויים וחופשות שגם הן נוטלות נתח בלתי מבוטל מסדר יומו. כך כמעט ופסה מהעולם תרבות של גינון עצמאי מהסיבה הפשוטה שהיממה מכילה רק 24 שעות ומסיבה פשוטה עוד יותר שגינון דורש השקעה רבה מאוד ולמי מאיתנו יש די סבלנות כדי ללחוש אל הצמחים? 

כאן מתייצבים לצידו של האדם העסוק 2 אופציות: לשכור גנן לצורך הקמת גינה ותחזוקתה – שזה כמובן סיפור יקר מאוד שמתאים בעיקר למשוגעים לדבר, לצד בחירה בצמחייה מלאכותית נאמנה למקור שדורשת השקעה חד פעמית בלבד.

הפתרון המלאכותי נמצא מתאים מאוד לרבים מהאנשים שחולמים על ירוק בעיניים אבל לא מוכנים לקום עבורו מוקדם יותר בבוקר או לשלם הון עבור שירותי גינון.

אין כל ספק שבחירה בצמחים מלאכותיים לעיצוב היא בחירה נבונה ביותר שכן כיום, בשימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות, התפתח עולם הצמח המלאכותי וקשה מאוד להבחין מה הוא הצמח הטבעי ומה הוא הצמח המלאכותי (עד שהראשון נובל…).

צמחים מלאכותיים בעיצוב פנים וחוץ: אילו טכנולוגיות חדשניות קיימות בשוק

החומרים מהם עשויה גינה מלאכותית

עולם ייצור הצמחים המלאכותיים גייס לעזרתו מספר חומרים סינטטיים המשמשים להכנת עציצים, עצים ודשא. החומרים מעובדים בטכנולוגיות חדשניות, מפוסלים ונצבעים בצע איכותי עד לקבלת מראה טבעי מושלם. להלן פירוט החומרים מהם מכינים צמחים מלאכותיים:

  • סיבים סינטטיים – פוליאסטר וניילון הם סיבים סינטטיים שמשמשים לייצור צמחים מלאכותיים ובאמצעות עיצוב וצביעה הם מחקים במדויק מראה של צמח אמיתי. עיבוד בטכנולוגיות מתקדמות מצליח להתחקות אחרי המרקם המקורי ולייצר צמחי אלמוות במראה טבעי לחלוטין. בגלל הקלות והגמישות של חומרים אלו הם קלים מאוד לעבודה ולתפעול.
  • פלסטיק – רבים מהעציצים שאנו מכירים עשויים מפלסטיק ולא לחינם. הפלסטיק ידוע כחומר חזק מאוד הכולל תכונות של עמידות מול חשיפה לפגעי מזג האוויר ושמירה על גוון מקורי ללא שידהה עם הזמן. הבחירה בפלסטיק כחומר ייעודי להרכבת צמח מלאכותי מקובלת עבור עיצוב חללי חוץ ציבוריים הומי אדם.
  • נייר – נייר מהווה חומר עדין ודק לפיסול צמחים מלאכותיים בדגש על חיקוי מרקם וצבע של עלווה אמיתית. מכיוון שהנייר דק ועדין, השימוש בו לא נפוץ כשאר החומרים. קשה להשיג צמחים מלאכותיים מנייר בחנויות הרגילות זאת מכיוון שהם לא עמידים לאורך זמן.
  • משי – הבחירה הטבעית בצמח באיכות גבוהה מאוד היא בחירה בצמח מלאכותי עשוי ממשי. המשי בעל מרקם המזכיר את הדבר האמיתי ומאפשר לייצור צמחי משי בשיטה ידנית בדמיון משמעותי לעלווה מקורית. המשי מטבעו עדין יותר מהסיב הסינטטי ולכן יקר יותר ומורכב לתחזוקה, עם זאת, ניתן כיום לרכוש צמחים מסיב סינטטי דמוי משי לקבלת המרקם המוכר באיכות ובעמידות ברמות גבוהות יותר.

טכנולוגיה להגנה מנזקי שמש

הצמחים המלאכותיים של 2023 נחלקים ל-3: צמחים בעלי עמידות לפגעי מזג אוויר, צמחים עמידים בפני קרינת UV וצמחים עם ציפוי להגנה מפני קרינת UV. טכנולוגיות הייצור של כל סוג צמח אחרות זו מזו ומשיגות תוצאות שונות בטווח הארוך:

צמחים עמידים בפני מזג האוויר אמנם עשויים מחומרי גלם שמתוכננים לשרוד גם במזג אוויר קיצוני ובשינויי טמפרטורות. עם זאת, נזקי שמש מתמשכים עלולים לפגוע בצמחים ולגרום להם להישבר ולדהות. לכן מומלצת הגנת UV בצמחים הנדרשים לעמוד בעומסי החום של הקיץ הישראלי. צמחים עם ציפוי נגד UV הם צמחים שרוססו בתרסיס הגנה מקרינת UV והם נשארים עמידים בשמש למשך 6 חודשים, אז יש לרסס אותם מחדש. כאן קיימים שני חסרונות: ההגנה אינה מושלמת – התרסיס אמנם מאט את תהליך הדהייה אך לא מונע אותו לחלוטין וכן יש לרסס כמות גובהה מאוד של חומר כדי להגן על הצמח.

האופציה הטובה ביותר היא בחירה בצמחים הבנויים בטכנולוגיה המשלבת חומרים נוגדי קרינת UV בצורה פנימית. הם עשויים מחומרים חכמים השומרים על פיגמנט הצבע של הגינה המלאכותית וכוללים הגנה מובנית מפני קרינת השמש. 

צמחים מלאכותיים בעיצוב פנים וחוץ: אילו טכנולוגיות חדשניות קיימות בשוק

שיטות ייצור חדשות של דשא סינטטי

מקורו של הדשא הסינטטי הוא בווירג’יניה, ארה”ב שם ביקשו התלמידים העירוניים לשפר את מצב רוחם באמצעות פיתוח שטחים ירוקים. מי שנטלו את משימת הפיתוח על עצמם הם שני מהנדסי חקלאות שעמלו כדי ליצור דשא מלאכותי שיספק משטח משחק ושהיה מותאם לילדים. המשטח שלהם קצר הצלחה ולכן כונה בשם: “ניצחון הכימיה”.

מאז ועד היום חלו שיפורים רבים בייצור הדשא הסינטטי ובימים אלו ניתן ליהנות מדשא מלאכותי באיכות גבוהה במיוחד המונע בלאי ונשירה.

תהליך הייצור

תהליך הייצור של דשא סינטטי הוא מדהים וכולל הפיכה של פלסטיק נטול צבע למרבד דשא במראה ומרקם מקוריים להפליא. תהליך הייצור כולל ייצור סיבים, הכנת שכבות הבסיס והלחמת החלקים יחד.

בשלב הראשון מחממים פלסטיק מגורען וחסר צבע לצורך הענקת הגנה נגד UV לצד תוספת חומרים נוספים לשמירה על תכונותיו העמידות. לאחר קבלת תערובת נוזלית היא עוברת תהליך אקסטרוזיה בו דוחסים את החומר לתוך נקבים זעירים לקבלת סיבים זעירים מוקשים ברוחב ובאורך הרצוי. הסיבים שנוצרו מגולגלים על גבי סלילים ובהמשך יקובעו למשטח.

הקיבוע למשטח נעשה באמצעות תהליך Tufting בו נתפרים הסיבים אל משטח הבסיס. לארח מכן ייחתכו הסיבים לאורך רצוי.

לקיבוע יציב יותר עוברים הסיבים תהליך נוסף של הלחמה באמצעות ציפוי סיליקון ופעולת התקשות בתנור.

בשלב הסופי יגולגלו משטחי הדשא ויארזו, כך הם יילקחו לשיווק בחנויות או לריצוף גנים, בתים פרטיים ושטחים ציבוריים.

הקמת גינה מלאכותית – סינטטי זה הטבעי של היום

עם ההתפתחות הטכנולוגית המשמעותית בתחום, הפכו הגינות המלאכותיות לבחירה אופטימלית עבור שטחי ציבור, עסקים, משרדים ובתים פרטיים. הגינה המלאכותית מאפשרת הנאה משטח ירוק ומלבלב ללא הטרחה הכרוכה בטיפול ותחזוקה של גינה אמיתית. נציין, כי המראה הטבעי של הגינות המלאכותיות הוא זה ההופך אותן לבחירה פופולרית כל כך לצד מחיר חד פעמי שאינו דורש רכישת ציוד גינון מקצועי, שימשו במים, בחומרי דישון או שכירת שירותי גינון מקצועיים.

מגמת פיתוח צמחים מלאכותיים – הגורמים

צמחייה מלאכותית מתקדמת מהווה חלק ממגמת פיתוח טכנולוגית של עולם צמחייה עשיר ללא שימוש במשאבי טבע. מגמה זו נוצרה כחלק מתוכנית אקולוגית שמעודדת צריכה ירוקה וטיפול במשבר המים לצד תמיכה בחיסכון בתחזוקת צמחייה טבעית וצמצום הזמן הנדרש כדי ליהנות מנוף ירוק בשטחי ציבור, גנים ושטחים פרטיים.

גרדן מרקט – צמחים מלאכותיים בטכנולוגיות מתקדמות

חברת גרדן מרקט מובילה בתחום פיתוח ושיווק צמחים מלאכותיים עמידים בפני קרינת UV, פגעי מזג אוויר ושינויים קיצוניים בטמפרטורה. הצמחים מעוצבים היטב ומענקים מענה לעיצוב פנים של גינות, מרפסות, חצרות, משרדים וחללי עבודה. היכנסו עכשיו לאתר של גרדן מרקט להזמנת צמחים מלאכותיים מושלמים לכל מטרה.

×